Haber

MediaMarkt kahve posalarını ileri dönüştürerek karbon ayak izini azaltıyor

İş birliği kapsamında MediaMarkt Genel Merkezinde, biriktirilen kahve posalarının yeniden kullanılabilir ürünlere dönüştürülmesi sağlanacak. 

Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarkt, “Daha İyiye” sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında, kahve posalarını sürdürülebilir biyo-malzeme teknolojisi çözümleri ile ileri dönüştürerek kullanan ve veri odaklı atık yönetimi çözümleri sunan ilk ve tek yerli sosyal girişim olan Wastespresso ile iş birliği yaparak karbon ayak izini azaltma konusunda önemli bir adım attı. MediaMarkt Startup Challenge yarışmasının geçtiğimiz yıl final listesinde yer alan Wastespresso, kahve odaklı mikro atık yönetimi, karbon ayak izi hesaplama ve raporlama hizmetleri sunarak, kahve posalarından ileri dönüştürülmüş sürdürülebilir ürün ve hammadde üretiyor. 

MediaMarkt çalışanları sürdürülebilirliğe ve döngüsel ekonomiye katkı sunacak

MediaMarkt Türkiye’nin kendi çalışanlarını dahil ettiği sürdürülebilirlik projesi kapsamında, MediaMarkt genel merkezinde haftalık olarak toplanan kahve posaları ileri dönüştürülerek birçok sektörün kullanımına uygun sürdürülebilir malzemeler elde ediliyor. Tüm bu operasyonun aylık Karbon Ayak İzi Azaltım Raporu hazırlanıyor ve yaratılan çevresel etki bu şekilde ölçülebilir hale geliyor. İleri dönüştürülmüş ürünler arasında ısıya ve yıkamaya dayanıklı çok kullanımlık bardak, %100 biyobozunur pipet, paket olarak alınan kahvenin dökülmesini önleyen tıkaç yer alıyor.

İş birliği süresince MediaMarkt Genel Merkezinde her pazartesi günü itibari ile biriken kahve posaları, cuma günleri Wastespresso ekibine teslim edilecek. Her ayın sonunda Wastepresso iş birliği ile kahve posalarının çöpe atılması yerine yenilikçi biyomalzemelere dönüştürülmesi sonucunda ne kadar sera gazının atmosfere salımının önüne geçildiği raporlanacak, çevresel etki ölçümlenecek. Pilot projenin başarılı olmasıyla birlikte bir sonraki aşamada, kahve posası toplama operasyonunun önce İstanbul’daki mağazalara daha sonra da İzmir ve Ankara’daki mağazalara genişletilmesi hedefleniyor.

Perakende Günleri boyunca toplanan kahve posaları ileri dönüştürülecek

MediaMarkt ve Wastespresso iş birliği kapsamında, 29-30 Mayıs 2024 tarih aralığında iki gün sürecek ve Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek Perakende Günleri boyunca toplanan kahve posaları, Wastespresso tarafından döngüsel iş modellerine dahil edilecek. Etkinlikte kahve servisi ise ileri dönüştürülmüş çok kullanımlık bardaklarla katılımcılara hediye edilecek. Katılımcılar diledikleri zaman aynı bardakla bara gelerek tekrar kahve alabilecek. 

Proje kapsamında çalışanları ve kamuoyu nezdinde farkındalık yaratmak isteyen MediaMarkt Türkiye, döngüsel ekonomiye fayda yaratan bu iş birliğini hayata geçiren Türkiye’deki ilk elektronik perakendecisi oldu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

cumra-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betturkeybetturkey
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort