Haber

Pilot: AI, doktorlar için hasta sorularını yanıtlıyor

OpenAI tarafından geliştirilen ChatGPT yapay zekalı sohbet robotu, pilot uygulama kapsamında ABD’nin bazı bölgelerinde hekimler tarafından hastaların sorularını yanıtlamak için kullanılmaya başlandı. Program, yapay zekanın doktorların çevrimiçi soruları yanıtlamak için harcadığı süreyi kısaltıp kısaltamayacağını göstermeyi amaçlıyor.

The Wall Street Journal’dan Nidhi Subbaraman’ın haberine göre söz konusu pilot uygulama California ve Wisconsin’de hayata geçirildi. Buna göre ChatGBT yapay zekalı chatbot, bu iki durumdaki hasta mesajlarını okuyarak doktorların kullanabileceği taslak yanıtlar oluşturuyor.

‘CEVAPLARIN ÖNEMLİ BİR ŞEKİLDE DÜZELTİLMESİ GEREKİYOR’

California’daki UC San Diego Health ve Wisconsin’deki UW Health Nisan ayında pilot uygulamaya katıldı. Stanford Health Deva da önümüzdeki hafta programa katılmayı hedefliyor. Bu, toplam yaklaşık 20 sağlık uzmanının hastaların sorularını yanıtlamak için ChatGPT kullanacağı anlamına gelir.

Yaklaşık bir haftadır yapay zeka kullanan UC San Diego Sağlık personeli pratisyen hekim Marlene Millen, yapay zekanın ürettiği yanıtların önemli ölçüde düzeltilmesi gerektiğini ve yanıtları geliştirmek için ekipleriyle birlikte çalıştıklarını söyledi.

‘SAĞLIK ÇALIŞANLARI YANMIŞLIKTAN ÇIKABİLİR’

Öte yandan 28 Nisan Cuma günü JAMA Internal Medicine’de yayınlanan bir araştırmaya göre ChatGPT, hastaların sorularını yanıtlamada gerçek doktorlardan daha iyi puan aldı. The Wall Street Journal’ın haberine göre hastane yönetimleri, yapay zeka desteğinin sağlık çalışanlarının Covid-19 pandemisi sürecinde önemli ölçüde artan tükenmişliğini hafifletebileceğini düşünüyor.

Microsoft’un yapay zeka platformunun Kurumsal Başkan Yardımcısı Eric Boyd’a göre, ChatGPT tıbbi araştırma ve tıbbi bilgileri kullanabilirken, OpenAI’nin dil modelleri özel olarak tıbbi veri kümeleri üzerinde eğitilmemiştir.

SİSTEM NASIL ÇALIŞIR? YOKSA ÇALIŞIYOR MU?

Yapay zeka deneyimi hakkında bilgi veren Dr. Marlene Millen’e göre, bir hastadan çevrimiçi ifade aldığında yapay zeka otomatik olarak bir taslak yanıt oluşturuyor. AI bunu yaparken hem hastanın raporundaki bilgileri hem de elektronik tıbbi geçmişinin kısaltılmış bir versiyonunu kullanır.

Bu noktadan sonra hekimler taslağı cevap olarak gönderme, değişikliklerle gönderip gönderme veya tamamen yeni bir cevap yazma seçeneğine sahiptir.

Öte yandan, San Diego ekibi yapay zekayı tıbbi tavsiye için kullanmayı bıraktı. Wisconsin’de 10 doktor yapay zekayı yalnızca sonlu hasta soruları için kullanıyor. Hastane yönetimi ve doktorlar, söz konusu sistemin çalışması halinde dönüştürücü olacağını söylüyor. Gazetenin yorumuna göre, çok fazla doğruluk kontrolü ve düzenleme nedeniyle uygulama çok fazla zaman alırsa, hekimler uygulamaya olan inancını kaybedebilir. (DIŞ HABERLER)

haber-bodrum.xyz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu